У рамках підготовки до ІІ Міжнародного GR Форуму, провідні експерти, політтехнологи та політики обговорили питання впровадження та розвитку Governmental Relations (GR) в Україні. Захід відбувся у Прес-центрі Інформаційного агентства ЛІГАБізнесІнформ.
Катерина Одарченко: Необхідність прозорих механізмів впливу
Керуючий партнер SIC Group в Україні, політтехнолог Катерина Одарченко підкреслила недостатність не корупційних механізмів впливу на владу. Водночас, за останні два роки, професіонали, зокрема команда SIC Group, досягли значних результатів у формуванні професійних інститутів GR. Вона відзначила успішне проведення першого GR Форуму за участі провідних європейських лобістів та закладення основи для діалогу з народними депутатами для ефективної законотворчості.
«Саме лобіювання призводить до чіткого розподілу приватного та публічного. У країні з прозорим лобіюванням немає олігархів, є великий бізнес, що відкрито комунікує з владою. Механізм лобіювання – це представництво інтересів усіх зацікавлених сторін: громадських організацій, бізнес-асоціацій та інших», — пояснила експертка.
Віктор Валєєв: Прозорість ринку GR та зміна термінології
Директор асоціації «Інформаційні технології України» Віктор Валєєв звернув увагу на негативну конотацію терміна «лобізм» у суспільстві, підкресливши необхідність обміркування нової термінології. Він наголосив на важливості прозорості та системності ринку GR, зазначивши: «Якщо немає 'білого' ринку лобіювання, то з'являється 'чорний'. Білий ринок не знищить його, але значно скоротить».
Олексій Кучеренко: Взаємодія громадськості та влади
Народний депутат України III, V та VI скликань, колишній міністр з питань ЖКГ Олексій Кучеренко акцентував на необхідності впровадження механізмів взаємодії громадських організацій та галузевих бізнес-груп з політичними структурами. «Будь-яка прозора, публічна, потужна структура має презентувати себе та впливати на уряд. Головне, щоб цей вплив не вимірювався розміром валізи, переданої під столом», — заявив політик.
Інна Силантьєва: Досвід GR у соціальних проектах
Організатор всеукраїнського проекту «HelpSport», директор Фонду підтримки молодіжного та олімпійського плавання Інна Силантьєва поділилася досвідом просування соціальних проектів, зазначивши складнощі у співпраці з українською владою. За її словами, часто доводиться звертатися до європейських компаній, які більш охоче підтримують соціальні ініціативи. «Для мене лобізм – це тактика, стратегія та досягнення мети», — підсумувала вона, підкресливши роль GR у реалізації цілей.
Підсумки дискусії та анонс ІІ Міжнародного GR Форуму
На завершення прес-конференції, спікери підкреслили критичну важливість налагодження ефективної комунікації між бізнесом і владою для впровадження європейських стандартів розвитку GR та лобізму в Україні. Саме цій ключовій темі буде присвячено ІІ Міжнародний GR Форум, що відбудеться 22 квітня в Торгово-промисловій палаті України (м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33) з 9:00 до 18:00.
