30 березня у Києво-Могилянській Бізнес Школі відбувся публічний захід на тему «Аналіз успішних цифрових кейсів президентських виборів США. Сучасні тактики та стратегії цифрової комунікації в Україні». Захід, організований консалтинговою компанією SIC Group Ukraine, зібрав помічників народних депутатів, представників ІТ-бізнесу, фахівців зі зв'язків з громадськістю та політичних експертів.
Модератором дискусії виступила Катерина Одарченко, керівний партнер SIC Group Ukraine.
Спікери та Партнери
Серед спікерів були: Катерина Одарченко (політтехнолог, керівний партнер SIC Group Ukraine), Іван Колодій (соціолог, SIC Group Ukraine), Дмитро Білаш (керівний партнер компанії Septa), Дмитро Плешаков (компанія Septa) та Jack Zimmerman (експерт компанії «Audience Partners» зі США).
Інформаційний партнер заходу – сайт та журнал «Публичные люди», фото-партнер – The Gate Agency.
Учасники дискусії сфокусувалися на актуальності цифрового маркетингу для політичної комунікації в Україні, оптимальних тактиках цифрових комунікацій для майбутніх виборів, концепції цифрового сліду та його застосуванні, а також виборі інструментів для роботи з даними, що допомагають перемогти на виборах.
Ключові Теми та Висновки
На початку заходу Катерина Одарченко дослідила загальне розуміння аудиторією можливостей цифрових комунікацій та Великих даних, а також оцінку виборчої реклами Д. Трампа в інтернеті. Вона розповіла про найцікавіші кейси, що сформували репутацію технології Великих даних у світі, зокрема кейс мережі супермаркетів «Target» 2012 року. Також Катерина торкнулася питання охоплення соціальних мереж в Україні та їхнього впливу на виборчу аудиторію, зокрема ролі Facebook, Instagram та Twitter як джерел новин та інструментів впливу.
Соціолог Іван Колодій припустив, що Великі дані не гарантують однозначно виграшного результату, і похибка матиме місце. Найголовнішим для обробки масиву даних він назвав необхідність знайти точки кореляції. За словами експерта, не всі вподобання та поширення в соціальних мережах точно відображають реальні погляди, що може суттєво викривити наявні інструменти таргетування.
Представники компанії Septa, Дмитро Плешаков та Дмитро Білаш, підкреслили схожість реалій політичних та бізнесових цифрових комунікацій. Вони наголосили на важливості мікротаргетування, оскільки донесення одного й того ж меседжу всій аудиторії є контрпродуктивним. Фахівці зауважили: чим більше даних про виборця, тим ефективніше можна на нього вплинути, тому для стратегічної переваги збір та обробку цих даних слід починати якомога раніше.
За допомогою відеозв'язку до дискусії приєднався експерт американської компанії Audience Partners – Jack Zimmerman, який розповів про досвід своєї компанії у таргетуванні під час політичних кампаній у США та оцінив ефективність цих технологій в Україні.
Наприкінці заходу всі охочі мали змогу поставити запитання колезі з Вашингтону. Присутні експерти та аудиторія підсумували обговорення, зробивши висновки щодо технології Великих даних та особливостей сучасних політичних кампаній в Україні.
