На даний момент в Україні  такі системи, як медіа-моніторинг,  не надто прогресивні. В чому ж полягає причина — недостатність бюджетів, непрофесійність команд або відсутність необхідності?

 

 

Для успішного зростання власного бренду та аналізу конкурентів  постійний моніторинг репутації та розповсюдження інформаційних приводів є вкрай необхідним інструментом. Звісно, якщо ви працюєте з репутацією, генеруєте інформаційні приводи, вам потрібно розуміти методи розповсюдження, актуальність теми, ефективність конкурентів, тональність згадування тощо. На основі отриманих даних оперативно найкраще приймати рішення. Особливо актуальний подібний аналіз для компаній, чия аудиторія споживає інформацію переважно онлайн, в «кризовий кейсах» ( конфлікти, судові справи, тощо), під час виборчих кампаній, в інформаційних кампаніях з вірусним контентом, що має бути органічним (відповідадити актуальним трендам суспільства, не мати авторства).

 

Медіа-моніторинг: від простого до…..

Найбільш простий та розповсюджений у минулому метод — аналітик в офісі, щоправда, вже вкрай неактуальний. Трохи більш прогресивним є метод парсингу (пошуку за допомогою програмного продукту) за ключовим словом: наприклад «Порошенко» чи «Міністерство екології та природних ресурсів» — з бази ЗМІ витягуються статті з ключовими словами, потім людина сортує їх за тональністю загадувань, проводить аналіз та надає звіт за певний період часу . В цілому за таким самим принципом можна витягати інформацію з соціальних мереж за ключовим фразами та хештегами.

 

Медіа-моніторинг

 

 

Найважливішою трансформацією комунікацій між брендом (компанією, політичною партією) та звичайним споживачем є постійно зростаюча кількість людей, що користуються інтернет-сервісами та припиняють споживати інформацію через класичні медіа (друковані видання, телебачення та радіо). Цей незворотний процес кардинально змінює не тільки те, як користувач отримує інформацію, але й надає брендам майже необмежені можливості для відслідковування активності своїх споживачів, надсилати ключові повідомлення окремій зацікавленій аудиторії і проводити надзвичайно ефективні медіа-кампанії.

 

… До складного

Більшість інформаційних технологій (як і електоральних в цілому) йде з США. Мало того, що соціологічні дослідження ще 20 років тому робилися в «режимі реального часу», з розуміння реакції виборця на той чи інший месседж, подію, поведінку, нині соціальні мережі й нові медіа відкрили чергові можливості. Наприклад, у режимі «наживо» можна переглядати, як формується розповсюдження Вашого посту, виступу тощо. Є доступним розуміння асоціацій та основних та спільних тем , що обговорюються. Відразу є розуміння ефективності чи не ефективності різного роду рекламних бюджетів (особливо з точки зору  впливу на цільову аудиторію, інтернет кампаній). Ми вже не кажемо про точну географію та картування інформаційних потоків. Аналіз соціологічних даних разом даними медіа-моніторингу надає можливість досягати більш низької вартості контакту з виборцем та більш правильних тактик у побудові кампанії.

 

 

 

Медіа-моніторинг

 

Неочікувана перемога Дональда Трампа яскраво підтверджує те, наскільки ефективною і важливою є робота з інтернет-аудиторією. Загальні витрати на виборчі кампанії склали 270 млн доларів у Трампа та 600 млн  доларів у Клінтон. Проте з них виборчий штаб Трампа витратив 34% на digital-кампанію  проти лише 2% у Хілларі. Саме така увага до сучасних інструментів медіа дозволила не тільки ефективніше розповсюджувати свої меседжі та визначати найвпливовіших лідерів думок, але й насамперед, чітко визначити свого виборця, коло його інтересів і вчасно проаналізувати свої слабкі та сильні сторони.

 

 

Чому не використовуємо медіа-моніторинг?

Коли наша компанія запровадила систему картування симпатиків партій, це було сприйнято як небачений прогрес. В США це доволі доступний і розповсюджений механізм, хоча й простіше реалізований. Відтоді й підхід до розробки медіа-моніторингів суттєво змінився, зробивши не один крок вперед порівняно з технологіями нашого ринку. Звісно, за такий продукт потрібно платити, але ці кошти не колосальні. Актуальні digital-інструменти дозволяють дуже ефективно планувати бюджет і отримувати абсолютно недосяжні раніше показники конверсії, залучаючи лише найбільш зацікавлену аудиторію.  По-друге, ефективний медіа-моніторинг — це контроль, та прозорість, а в  українських партіях часто грішать «відкатами» й неефективними закупівлями. Звісно, грамотне тестування продукції і методів комунікації сильно ускладнює такий паразитизм, знижує собівартість кампанії.

 

Надію на якісний прогрес у цьому питанні дає загальний політичний курс держави останніх років. Європейський напрям вимагає нових стандартів у всіх сферах розвитку політичної діяльності, особливо у такій важливій, як розуміння потреб і вимог свого електорату.