В рамках підготовки до II Міжнародного GR Форуму профільні експерти, політтехнологи, політики обговорили питання впровадження і розвитку в Україні Governmental Relations (GR). Захід відбувся в Прес-центрі Інформаційного агентства ЛІГАБізнесІнформ (Київ, вул. Шамрила, 23).

Політтехнолог, керуючий партнер SIC Group в Україні Катерина Одарченко зазначила, що на сьогоднішній день існує недостатня кількість механізмів не корупційного впливу на владу.

У той же час, за її словами, за два останні роки професіоналами, зокрема, SIC Group в Україні, в питанні створення професійних інститутів GR були досягнуті певні результати. «За останні 2 роки ми досягли великого результату — провели перший GRФорум, в якому брали участь провідні лобісти Європи», — сказала вона.

Також Катерина Одарченко підкреслила, що був закладений фундамент для діалогу з народними депутатами, які хотіли б отримувати необхідну інформацію від профільних стейкхолдерів для подальшого написання законів.
«Саме лобіювання призводить до абсолютно чіткому розподілу приватного і публічного. У країні, де є лобіювання, немає олігархів, там є великий бізнес, який абсолютно прозоро комунікує з владою. І, по-друге, механізм лобіювання — це не тільки представництво інтересів бізнесу, це представництво інтересів всіх зацікавлених сторін, громадських організацій, бізнес-асоціацій, інших зацікавлених.

У свою чергу директор асоціації «Інформаційні технології України» Віктор Валєєв нагадав, що сам термін «лобізм» на сьогоднішній день викликає в суспільстві негативну конотацію, тому варто було б подумати над зміною термінології.

e53b9d754538c6f5de1d940e4d9e7fd8_thumb_850
Крім того, сказав Віктор Валєєв, потрібно, щоб ринок GR став прозорим і системним. «Якщо немає білого ринку лобіювання, то з’являється чорний. Від білого ринку він не зникне, але, в певній мірі, скоротиться», — вважає директор асоціації «Інформаційні технології України».

Народний депутат України III, V та VI скликань, міністр з питань житлово-комунального господарства України в другому уряді Ю. Тимошенко Олексій Кучеренко наголосив на необхідності впровадження механізмів взаємодії громадських організацій, галузевих бізнес-груп з політичними структурами. «Будь-яка прозора структура, публічна, потужна, повинна презентувати себе, вона повинна впливати на уряд. І ми говоримо тільки про одне — щоб цей вплив не вимірювалося розміром валізи, переданого під столом», — підкреслив політик.

26a90e5a0f520fa5e39eece836cc71f5_thumb_850

Організатор всеукраїнського проекту «HelpSport», директор Фонду підтримки молодіжного та олімпійського плавання Інна Силантьєва, виходячи зі свого досвіду роботи, розповіла про просування соціальних проектів за допомогою GR. Вона поскаржилася на те, що «дуже складно завжди працювати з владою щодо соціальних програм».

«І доводиться писати спонсорські пакети в європейські компанії, які йдуть завжди на зустріч, і можна з ними завжди просувати соціальні програми», — підкреслила вона.

9b7b1ab4d34a04749e8cb3eb0a6e514e_thumb_850
Тому, Інна Силантьєва вважає, що необхідно шукати шляхи, в тому числі й через GR, для досягнення поставлених цілей. «Для мене лобізм — це тактика, стратегія, і досягнення мети», — підсумувала організатор всеукраїнського проекту «HelpSport», директор Фонду підтримки молодіжного та олімпійського плавання.

Підводячи підсумки прес-конференції, спікери наголосили на необхідності налагодження якісної комунікації між бізнесом і владою заради впровадження європейських стандартів розвитку GR та лобізму в Україні. Саме цій темі буде присвячено ІІ Міжнародний GR Форум, який відбудеться 22 квітня в Торгово-промисловій палаті з 9:00 до 18:00, за адресою: м Київ, вул. Велика Житомирська, 33.

 ЛIГАБiзнесIнформ
Інформаційне агентство
www.liga.net