Mystery shopping в Україні вже років п’ять, як не новина, однак цієї осені справжній бум, професія стає все популярнішою. Ось 3 основних факти про таємних покупців, що були визначені при спілкуаанні з менеджментом компаній-провайдерів послуг.

1. Під маскою іншої людини

Замовниками перевірок в основному виступають власники банків, ресторанів і магазинів одягу та взуття, які хочуть з’ясувати все про якість обслуговування «на місцях». Вони укладають контракт з аудиторською компанією, яка наймає таємного покупця і видає йому завдання. Виконавець отримує чіткий сценарій: що він йде купувати, які питання потрібно поставити продавцеві і на які моменти звернути увагу. Після перевірки він заповнює анкету, докладно фіксуючи свої спостереження.

2. VIP

У середньому за одну перевірку в Москві таємний покупець отримує від 130 до 200 грн — за 2-3 години роботи це не так вже й мало. Але вигідніше все ж перевіряти цілу мережу торгових точок.
Тенденція така. Замовлення від vip-клієнтів надходять до нас нечасто, і знайти під них виконавця нелегко. Наприклад, потрібно перевірити елітний автосалон або технічний центр. Відповідно і таємний покупець повинен виглядати і вести себе, як справжній vip- клієнт: під’їхати на авто преміум- класу, бути дорого одягненим. Як не дивно, але навіть забезпечені люди проявляють бажання підзаробити.
Заробити на покупках неважко, але і тут є свої підводні камені. Багато компаній виплачують гонорар через тиждень після проведення перевірки. А деякі і зовсім розраховуються з «ревізорами» тільки після того, як з ними самими розплатиться замовник.

3. Особливість Mystery Shopping в Україні

Сьогодні в Україні налічується близько 10 компаній, які співпрацюють з таємними покупцями. Це ТОП Сікрет, SIC GROUP, 4Servise тощо.
На початковому етапі краще особисто познайомитися з менеджером аудиторської компанії. Тоді менеджер буде підлаштовуватися під таємного покупця, пропонуючи йому найбільш прийнятні за оплатою та місцерозташуванням варіанти.
Часто таємні покупці провалюють завдання: забувають зробити аудіозапис, задати питання з сценарію або плутають прізвище продавця. Тому робота таємного покупця після її виконання перевіряється двічі: спочатку персоналом аудиторської фірми, а потім співробітниками компанії- замовника. І якщо в чомусь таємний покупець помилився чи збрехав, його можуть позбавити гонорару.

Спілкувалися з провідним спеціалістом з маркетингових досліджень SIC Group Mystery Shopping Максимом Заплетнюком, керівником понад 50-ти проектів в Україні та СНД.