«Ідеальний політик» та його складові

 

Люди не зупинялися у пошуку моделі ідеального управлінця. Ідеальний політик – надзвичайно складна філософська категорія, нині ж це термін також використовується у описі стратегії та тактики політичних кампаній, поясненні механіки іміджелогії. У даній статті ми розкриємо загальні алгоритми саме «механіки» позитивного образу та іміджу та сподіваємося, що ви вкладете у свою подальшу роботу не лише «образ свого хлопця» чи позиціонування «сильного лідера», але й глибоку відповідність змісту цій формі.

Ідеальний політик: фактори впливу

Загалом образ ідеального кандидата звісно залежить від ряду особливостей (неможливо зрозуміти який кандидат має більше шансів стати мером у столиці та понести ці знання на роботу з кандидатом в президенти). Існує перелік факторів, що варто враховувати при проведенні замірів на розуміння «ідеального» кандидата. Ми дамо короткий перелік на прикладі підготовки до мерської кампанії:

  1. Місце народження – на місцевих виборах надають перевагу вродженцям регіон
  2. Вік – українці прагнуть бачити досвідчену людину, що крокує в ногу з часом. Ідеальний вік: 40 років.
  3. Стать – патерналіські настрої таки є домінуючими у суспільстві. Тим паче підсвідомо керівник міста має бути хорошим господарем, а отже чоловіком.
  4. Освіта – безумовно актуальним є кандидат з вищою освітою та досвідом управлінської роботи, саме якісної організації робочого процесу.
  5. Досвід роботи – для виборця важливий досвід взаємодії з людьми.
  6. Підтримка – підтримка та ототожнення з політичною силою також розширює та укріплює образ кандидата. Якщо у місті партія влади успішно виконує свої завдання, осередки партії робочі та активні – тоді ототожненню є місце. Часто на місцевих виборах комунікація з електоратом, інформація про справи кандидата станом на даний момент відіграють важливішу роль ніж партійних бренд, на відміну від кампаній всеукраїнського рівня.
  7. Впізнаваність – звісно важливо аби кандидат був впізнаваний та мав низький анти -рейтинг.
    Після формування позитивного образу та іміджу кандидата, він формує власну легенду – максимально емоційне трактування біографічних даних та політичної платформи.

 

Кандидат Петренко

Проілюструємо на прикладі. Кандидат Петренко може просто розповісти про своє звичайне дитинство у місті N, а може сказати про те, що народився за місяць після смерті батька, його виховувала мати та місцева спільнота, що заклали на все життя вдячність, відчуття поваги та відповідальності за тих хто поруч….». У даному прикладі яскраво відчуваються позитивні якості лідера, передумови його унікальності та можливості бути ефективним на високій посаді. Не применшені також і особистісні аспекти людини, що «сама себе створила», «людини, що має зрозумілий набір ціннісних орієнтирів – повага до батьків, цінність спільноти та взаємодопомоги у ній.
Цікавим є і поняття «іміджу» пропонуємо розкласти його на деталі:

 

  • Об’єктивний імідж – реальне враження від кандидата
  • Суб’єктивний імідж – уявлення кандидата про самого себе
  • Ідеальний – максимально ідеальний імідж кандидата для виборця
  •  Модельний – імідж після роботи над ним професіоналів

Імідж складається з зовнішності, біографії, манериповедінки, ділових якостей, політичної приналежності.

Імідж політика – це спеціально сформований образ в очах різних цільових аудиторій. Тож підсумуємо основні стратегії формування іміджу:
— Актуальний імідж (для цільових груп)
— Наступальний імідж (погляди соціальних груп перелаштовується під створений імідж)
— «Біблейський» імідж (сукупність абстрактно «хороших якостей»)
— Змішаний
Приклад Арсенія Яценюка показує, що різка зміна іміджу може бути фатальною стратегічною помилкою, тому до подібних «експериментів» і «коректувань» потрібно відноситись обережно. Арсенію Петровичу «не личить» образ сильного лідера, він суперечить його складному образу «найрозумнішого», що гармонійно вибудовувався з біографії та лояльно сприймався електоратом.

 

Одарченко Катерина,
Політичний консультант,
засновник SIC Group Ukraine