Новости

Нейротехнології в політиці

Багаторічний досвід доводить, що вибудова політичної стратегії, пошук ефективного підходу до електорату та усвідомлення його потреб і прагнень вимагає динаміки. Якщо раніше єдиним можливим способом зрозуміти, чого ж хоче виборець, були консервативні методи опитувань та спостережень, то сьогодні технології пішли ще далі. А разом з ними – і ми.

 

Нейронаука – це те, що робить наші дослідження ще більш ефективними та зменшує ризики невірної витрати ресурсу в 4 рази. Якщо раніше ми прагнули почути виборця, тепер – ми можемо безпосередньо дізнатися, про що він думає шляхом дослідження його мозкової активності та прихованих реакцій. Наші спеціалісти фактично отримали доступ до мислення споживача, його мотивів і навіть підсвідомості.

 

 

Нейротехнології дозволяють зробити:

 

Аналіз бігбордів

 

1. Відстеження руху очей (Eye-tracking) – статистичне узагальнення для виявлення особливостей зорового сприймання інформації на бігборді.

2. Машинне розпізнавання емоцій та оцінка емоційного переживання (GSR\PPG + Facial Emotion Recognition) – аналіз часових серій та статистичне узагальнення для виявлення типу та сили емоційної реакції

3. Функціональна магнітнорезонансна томографія (fMRI) – для виявлення особливостей обробки інформації мозком

4. Статистичне узагальнення

 

 

Аналіз відео-роликів

 

1. Відстеження руху очей (Eye-tracking) – покадровий аналіз, аналіз часових серій та статистичне узагальнення для виявлення особливостей зорового сприймання інформації на відеоролику;

2. Машинне розпізнавання емоцій та оцінка емоційного переживання (GSR\PPG + Facial Emotion Recognition) – аналіз часових серій та статистичне узагальнення для виявлення типу та сили емоційної реакції;

3. Функціональна магнітнорезонансна томографія (fMRI) – для детального аналізу динаміки роботи мозкових структур, що відповідають за пам’ять, емоційні реакції (наприклад, тривоги, злості) та реакцію задоволення, емпатію, критичне мислення;

4. Електроенцефалографія (EEG) – аналіз часових серій та статистичне узагальнення для дослідження динаміки уваги із високою роздільною здатністю у часі; 5. Статистичне узагальнення.

 

 

Аналіз виступів (відео)

 

1. Відстеження руху очей (Eye-tracking) – покадровий аналіз, аналіз часових серій та статистичне узагальнення для виявлення особливостей зорового сприймання інформації на відеоролику;

2. Машинне розпізнавання емоцій та оцінка емоційного переживання (GSR\PPG + Facial Emotion Recognition) – аналіз часових серій та статистичне узагальнення для виявлення типу та сили емоційної реакції;

3. Функціональна магнітнорезонансна томографія (fMRI) – для детального аналізу динаміки роботи мозкових структур, що відповідають за пам’ять, емоційні реакції (наприклад, тривоги, злості) та реакцію задоволення, емпатію, критичне мислення;

4. Електроенцефалографія (EEG) – аналіз часових серій та статистичне узагальнення для дослідження динаміки уваги із високою роздільною здатністю у часі;

5. Статистичне узагальнення.

 

Результати:

 

• Аналіз реакції потенційного виборця на агітаційні матеріали: відео- ролики, статичну рекламу, веб-сайти, публічні виступи та заяви;

• Виявлення «сліпих зон» та «зон інтересу» візуальної складової кампанії;

• Розставлення акцентів на найбільш ефективних аспектах комунікації з виборцем, шляхом дослідження його уваги, пам’яті, емоцій та бажань;

• Оптимізація подачі візуальної, аудіальної інформації виборцеві через розпізнавання ефективних та неефективних моментів вихідного матеріалу;

• Визначення оптимальних кількісних та якісних показників, таких як тривалість, дизайн, композиція, лексична складова, — для забезпечення найбільшого ступеня впливу.

 

За додатковою інформацією звератайтесь до менеджера SIC Group Ukraine

Катерина Одарченко: “Україна потребує справжніх лідерів”

ЯКЩО ТИ НЕ ЦІКАВИШСЯ ПОЛІТИКОЮ, ЦЕ НЕ ОЗНАЧАЄ, ЩО ПОЛІТИКА НЕ ЦІКАВИТЬСЯ ТОБОЮ. 

 

Катерина Одарченко, політичний консультант, партнер компанії SIC Group, засновник Асоціації професіоналів у сфері GR та лобістів

Пані Катерино, розкажіть, будь ласка, як стають політичними консультантами та як Ви обрали цей шлях?

Хтось обирає професію ретельно, хтось спонтанно, а хтось продовжує сімейні традиції. Професія обрала мене сама. За першою освітою я біолог-генетик. Вже на початку студенського життя активно займалась громадською діяльністю, була членом міжнародних організацій, долучалась до роботи в партійних осередках. Політика вже тоді була моїм захопленням, а коли виграла грант на навчання у США, я свідомо обрала напрям політичного менеджменту. Навчатись у кращих американських експертів, без сумніву,  це був унікальний досвід. Коли повернулась в Україну, я чітко усвідомлювала свою майбутню професію, тому почала практикуватись у цій сфері. Мені довелось багато працювати в «польових умовах», в рекламно-агітаційному напрямку, в PR-технологіях. Не дивлячись на те, що в мене ще три українських дипломи, основою була саме американська освіта, де я отримала практичні навички розробки стратегій політичних кампаній та політичного менеджменту з системним пiдходом. Тому, саме ця матриця знань дає можливість нашій компанії надавати якісні та професійні послуги на ринку політичного консалтингу.

Як загалом виглядає політичний консалтинг сьогодні?

Сьогодні ні у кого не виникає сумніву, що роль політичних консультантів у політичних кампаніях дуже висока. За авансценою політика завжди стоїть команда людей, яка забезпечує підготовку та проведення публічної політики. Це надзвичайно цікава і захоплююча справа, яка потребує таланту та творчого підходу, інтелектуальних та організаційних здібностей, знань новітніх комунікаційних технологій та психологічних прийомів.

Це та професія, де потрібно постійно навчатися і вдосконалюватись, відслідковувати всі актуальні події та тренди як в середині країни, так і загалом у світі. Узагальнюючи весь спектр діяльності, політтехнолог визначає стратегію виборів, повинен вміти організовувати виборчі кампанії від місцевого до всеукраїнського масштабу. Однак, іноді доводиться вести декілька кампаній паралельно, наприклад, якщо місцеві та парламентські вибори відбуваються одночасно.

Інша важлива складова, яка відома в Україні своєю організаційною та ідеологічною слабкістю – партійне будівництво. На жаль, не всі українські політики розуміють наскільки важлива роль організації політичної кампанії силами не тільки консультантів, але й партійних осередків, які успішно повинні взаємодіяти між собою у міжвиборчий період. Я впевнена, що Україна все ж таки вийде на той рівень, який є у Франції чи Німеччині, коли без сильної партійної структури неможливо буде виграти вибори.

Робота політтехнолога – це робота з репутацією та образом політика, формування іміджу лідера, його міжнародна діяльність. Сучасний глобалізований світ вимагає від політика жити за принципами “глобального онлайну” та працювати в міжнародному медіапросторі.

Зокрема, наша компанія зараз працює з комунікаціями у Брюсселі та Вашингтоні. Раніше був успішний досвід співпраці з ізраїльськими партнерами, і навіть в Китаї.

Політичний консалтинг – це не шаблонність і не рутинність, адже кожен проект унікальний, окрім того, це нові люди, знайомства. І, на моє переконання, політконсультант повинен мати ентузіазм та щирі переконання на формування та перетворення демократичних політичних процесів. Це відповідальність за майбутнє.

 

Як Ви бачити сьогоднішній український політикум? Чого йому не вистачає?

Якщо не переходити на особистості, то в українському політикумі зараз недостатньо справжніх лідерів, в широкому сенсі. Я зараз ретельно вивчаю формування подібного архетипу. Є різні підходи до цього питання, наприклад теорія мономіфу чи теорія ідеального кандидата. Ключовим є те, що справжній лідер повинен мати певну місію. У Ганді була місія, у Мандели була місія, у Кеннеді була місія, прикладів достатньо. В Україні зараз не вистачає саме таких політиків із місією, справжніх пасіонаріїв, яких би суспільство сприймало як людей з перспективою масштабу країни, яким можна було б довіряти, які пройшли б певний шлях, який заслуговував би на повагу та відгук від громадян. Таких політиків справді небагато, але Україні вони дуже потрібні. Такі люди мали б достатньо політичної волі, щоб провести справжнє реформування країни. Натомість, українські політики звикли працювати під час виборчих кампаній і тільки одиниці працюють з виборцями системно, постійно підтримують свою репутацією та роблять стратегічні політичні кроки. Така ситуація породжує існування політичних проектів, які існують 2-3 роки, а потім зникають. Відчуття політичної відповідальності та стратегічного підходу до політики наразі в країні на дуже примітивному рівні.

В Україні все ще поширене сприйняття політичного лідера, саме як  чоловіка. Чи дійсно жінці в політиці важко?

Процитую М. Тетчер, яка тричі обиралась прем’єр-міністром Великобританії:– “Будь-яка жінка, яка розуміє проблеми, що виникають при управлінні будинком, може зрозуміти проблеми, які виникають при управлінні країною”.

Однак, жінкам-політикам в Україні складніше, про що свідчить соціологія, яка вказує на скептичне ставлення до жінок-політиків у суспільстві, їх сприймають емоційно, як недостатньо зважених людей. Або навпаки, як недостатньо “жіночних”, відносячи до “чоловічого” ґендеру. До того ж, коли виборці-жінки приймають рішення, при неправильно побудованому образі жінки-політика, вони підсвідомо сприймають іншу жінку, як конкурентку. В позиціюванні жінки завжди багато нюансів, але й багато переваг та перспектив щодо стратегічного напрямку роботи. Тому наша команда завжди охоче працює з кандидатами-жінками і, в цілому, ця робота завжди досить ефективна.

Якщо дивитись на сучасні світові тренди, це наприклад «Жіночий марш» в США минулого року, глобальна компанія “HeForShe”, створена організацією «ООН-Жінки», Україна тільки в цьому році приєдналась до цього руху. Прикладів жінок політиків, які займають високі політичні посади, достатньо. Це той тренд, який протягом 5-10 років дійде і до України. Кожна жінка свій шлях в політику може розпочати з невеликого проекту чи у комунікації з медіа і навіть кандидатом в депутати. Тому всім жінкам, які мають бажання “піти в політику”, я бажаю успіху, наснаги знайти глибоку ідею та власну місію.

Для  BusinessWomanMagazine


Керуючий партнер SIC Group Ukraine політтехнолог Катерина Одарченко провела практичний майстер-клас для інтернів Верховної Ради

Керуючий партнер кампанії SIC Group Ukraine Катерина Одарченко 8 червня провела лекцію для інтернів Програми стажування у Верховній Раді України.

 

Інтерни ВРУ – це молоді  громадяни України мають можливість узяти безпосередню участь у законодавчому процесі, набути досвід роботи в органах законодавчої для їх професійного зростання й успішної суспільно-політичної діяльності. За двадцять років існування Програми стажування близько 1500 молодих фахівців у галузях права, політології, економіки, фінансів тощо пройшли стажування у комітетах Верховної Ради та управліннях її апарату, інших органах державної влади.

 

Під час лекції Катерина Одарченко розповіла про практичну роботу політичних консультантів. На прохання інтернів вона пояснила особливості стратегії та тактики виборчих технології.  Під час кейс-методів, на прикладі політика Джастіна Трюдо розглянули суть ключового меседжу канадської виборчої кампанії, а  також проаналізували візуальні засоби, що застосовувались кандидатами Марін Ле Пен та Еммануелем Макроном під час президенської виборчої кампанії у Франції. Наприкінці зустрічі, Катерина відповідала на запитання слухачів та ділилась своїм особистим досвідом.

 

Варто відзначити, що це вже не перша зустріч такого роду між Катериною Одарченко та українською прогресивною молоддю. Компанія SIC Group являється засновником Інституту Демократії та Розвитку PolitA. Це неурядова громадська організація, що підтримується громадськими активістами та політичними діячами. Інститут направлений на виховування у  молоді політичної культури та основ демократичного суспільства. Катерина Одарченко заявила, що в Україні є нагальна потреба політичної соціалізації молоді, формування молодої генерації управлінців  адаптованих до нових політичних реалій. «Молодому поколінню наших громадян відводиться особливе місце у процесі демократичних перетворень, адже саме молодь, яка у своїх переконаннях вільна від застарілих посткомуністичних ідей, може стати локомотивом остаточного перетворення України на європейську державу», — заявила політтехнолог.

 

На завершення зустрічі Катерина Одарченко запропонувала зацікавленим інтернам Верховної Ради України пройти стажування в міжнародній кампанії SIC Group Ukraine.


SIC GROUP UKRAINE підтримала ініціативу «Фонд Мамине серце»

25 травня SIC GROUP UKRAINE взяла участь у доброчинному вечері, організований організацією «Фонд Мамине серце», засновниками якого є  Євгенія Тульчевська, Олена Безугла, Анна Вергельская.

 

Катерина Одарченко, політтехнолог, керуючий партнер SIC GROUP UKRAINE надала найбільш актуальний лот – книгу Роберта Грина «48 законів влади», найбільш правдику книгу про владу.  Лот  було виручено за 17 000 грн!

 

Також в цей вечір були представлені лоти від Міс України Олександри Кучеренко, Віктора Ющенка, Віталія Кличка, Анни Ризатдиновой, Олександра Усика, Михайла Добкіна та інших.

 

«Ми вдячним всім і кожному, хто був у цей вечір з нами і взяв участь у нашому благодійному аукціоні. Було зібрано велику кількість коштів Спасибі, що ми всі разом можемо хоч трохи допомогти потребуючим дітям“, – розповіла Олена Безугла.

SIC GROUP UKRAINE висловлює слова подяки «Фонд Мамине серце»  за таку ініціативу. Кожна компанія, організація може легко підтримати благочинний проект за власним вибором. Благодійність – справа не менш серйозна ніж професійна та бізнесова діяльність, це відповідальність кожного. Катерина Одарченко наголосила, що до вирішення гострих соціальних питань необхідно поєднувати зусилля влади та бізнесу.

 

 Всі виручені кошти під час вечора, будуть спрямовані на медичну та соціальну реабілітацію дітей Спеціалізованого обласний БД м. Боярка


Big data та інші сучасні інструменти політичної digital комунікації

 

Тридцятого березня,  у приміщенні Києво-Могилянської Бізнес Школи відбувся публічний захід на тему «Аналіз успішних digital кейсів президентських виборів США. Сучасні тактики та стратегії digital комунікації в Україні» за участю помічників народних депутатів, представників ІТ бізнесу, фахівців з PR та політичних експертів.

 

Організаторами події виступила консалтингова компанія SIC GroupUkraine.

 

Модератор дискусії — Катерина Одарченко, партнер компанії «SIC Group Україна».

Спікери:

Катерина Одарченко — полiттехнолог, керуючий партнер SIC Group Ukraine;

Іван Колодій — соціолог, компанія SIC Group Ukraine;

Дмитро Бiлаш — керуючий партнер компанії Septa;

Дмитро Плешаков – компанія Septa;

Jack Zimmerman — спеціаліст та експерт «Audience Partners» (США).

 

Інформаційний партнер–сайт та журнал  «Публичные люди»

Фото-партнер — The Gate Agency

 

Під час дискусії учасники зосередились на питаннях, що стосуються актуальності тактики digital маркетингу для політичної комунікації в Україні, оптимальних тактик digitalкомунікацій для майбутніх виборів, відповіді на питання, що таке цифровий слід і як його застосовувати та вибору інструментів для роботи з даними, які можуть допомогти перемогти на виборах.

 

На початку заходу пані Катерина Одарченко з’ясувала загальне розуміння  аудиторією можливостей digital комунікацій, Big Data та оцінку виборчої реклами Д.Трампа в мережі Інтернет.Далі вона розповіла про найцікавіші кейси, що зробили ім’я технології big data у світі, серед них кейс мережі продуктових маркетів «Target», що збирала інформацію про поведінку клієнтів за допомогою дисконт-карток ще у 2012 році. Також Катерина зачепила  питання охоплення соціальних мереж в Україні, зокрема в трійку лідерів входять американська соціальна мережаFacebook (21%) та російські соц.мережі «Вконтакте» (29%) та «Одноклассники» (14%) та менш використовані порівняно з західними країнамиInstagram та Twitter, де месcеджі в цих мережах слугують джерелами для новину класичних медіа та інструментом впливу на виборчу аудиторію.

 

gate_sic_data2

 

 

Соціолог Іван Колодій висунув припущення, що big data не гарантує однозначно виграшного результату і похибка матиме місце. Найголовнішим для обробки масиву даних є необхідність знайти точки кореляції. За словами експерта не всі «лайки» та «шейри» в соціальних мережах точно відражають ваші реальні погляди і як результат риси вашого характеру, що може сильно  викривити наявні інструменти таргетингу.

На думку,  представників компанії Septa, Дмитра Плешакова та Дмитра Білаша, реалії політичних digital-комунікацій дуже схожі на бізнесові,адже для розвитку свого бізнесу та реклами певного товару, контрпродуктивним є донесення одного і того ж меседжу всій аудиторії без сегментації та коригування меседжу, тобто принципів мікротаргетування. На думку фахівців, чим більше даних ти маєш про виборця, тим ефективніше зможеш на нього вплинути, тому задля стратегічної переваги над опонентами треба починати збирати та обробляти ці данні якомога раніше.

Також за допомогою skype-зв’язку до дискусії приєднався представник американської компанії Audience Partners  — Jack Zimmermanта розповів про досвід та можливості своєї компанії у таргетингу під час політичних кампаній у США та про те, наскільки ефективними ці технології можуть бути в Україні.

 

Наприкінці заходу усі бажаючи змогли задати свої питання колезі з Вашингтону щодо деталей технології і її майбутнього, а потім присутні експерти та аудиторія подискутували та підвели висновки щодо технології великих даних та особливостей сучасних політичних кампаній в Україні.